רכס ארמון הנציב - חיבור בין שכונות?

16 יוני, 2024
סיור רכס ארמון הנציב

 

השבוע יצאנו לסיור מרתק ברכס ארמון הנציב. יחד עם קבוצה מגוונת של תושבים פעילים, אנשי המינהל הקהילתי, אנשי מקצוע ובעלי עניין נוספים, גילינו זוויות חדשות של הרכס המיוחד הזה, וזכינו לטיול אחר הצהריים עם הנופים הכי יפים בעיר.

הכרנו את המצפתל, עם התצפית הפנורמית המדהימה, ואת המאבקים והתכניות השונות המקודמות עליו. המשכנו לכיוון ארמון הנציב, ובאמצעות ההליכה הרגשנו את חוסר החיבור בין המצפה-תל והשכונה לטיילת, חווינו את ההבדלים בין אזור קהילתי-שכונתי לאזור עירוני-לאומי ודמיינו יחד דרכים שונות לטשטש את הגבולות האלה. חשבנו על המרחב במשקפיים קהילתיות שמנסות להבין מה יאפשר לתושבי השכונות הסובבות את תחושת הביטחון, הביתיות והזיקה לאחד המקומות היפים והמורכבים בירושלים. סיימנו באירוח בפילבית, מרכז אמנות יהודי-ערבי שמייצר מודל למרחב ציבורי משותף ומעודד הסתכלות חדשה על ירושלים ועל המרחב של ארמון הנציב בפרט.

עלו הרבה רעיונות ותובנות לגבי איך ניתן להעמיק את החיבור בין תושבי השכונות הסובבות לבין מרחב של הטיילת, על מנת להפוך אותה למרחב מזמין ופעיל, לכל הבאים מקרוב ומרחוק. אנו מצפות להמשך העבודה המשותפת וליצירת חיבורים נוספים

 

לסיכום המלא >>>